Keyboard-TTF

Hi,

i'm searching for a True Type Font for Windows including the keys of the
keyboard as it is used in documentations - freeware if possible.

Thanks a lot!

Thomas

0
Thomas
12/12/2003 3:03:24 PM
comp.fonts 4615 articles. 0 followers. margulisd (51) is leader. Post Follow

4 Replies

Similar Articles

[PageSpeed] 57

"Thomas Merz" <thomas-merz@gmx.net> schrieb im Newsbeitrag news:brclcs$ut4$07$1@news.t-online.com...
> Hi,
>
> i'm searching for a True Type Font for Windows including the keys of the
> keyboard as it is used in documentations - freeware if possible.

Your name sounds German - are we talking abou German or English
keyboard layout?

Andreas

0
Andreas
12/12/2003 4:59:36 PM
Hallo Andreas,

stimmt und Deiner klingt auch ziemlich deutsch :-)!

Ich schreibe gerade an einer Programm-Dokumentation und m�chte die Liste der
Shortcuts gerne grafisch darstellen, m�chte also die Tasten als Symbole
wiedergeben und das ganze, wenn m�glich, der Einfachheit halber als
True-Type-Font benutzen k�nnen.

Ich hoffe, Du kannst mir da weiterhelfen - und wenn der TTF nichts kostet,
um so besser.

Gru�
Thomas

P. S.: Wir sprechen nat�rlich von einem deutschen Tastaturlayout!

"Andreas H�feld" <sendnospam@vorsicht-bissig.de> schrieb im Newsbeitrag
> "Thomas Merz" <thomas-merz@gmx.net> schrieb im Newsbeitrag

> Your name sounds German - are we talking abou German or English
> keyboard layout?
>
> Andreas

0
Thomas
12/12/2003 9:44:32 PM
> i'm searching for a True Type Font for Windows including the
keys of the
> keyboard as it is used in documentations - freeware if
possible.

Thomas,

If you can't find a freeware version, there's Bitstream's
Keycaps font.

http://store.bitstream.com/searchresults.asp?searchtext=keycaps&category=&platform=&format=

0
Michael
12/12/2003 11:15:20 PM
Thomas Merz wrote:
> [...]
>
> i'm searching for a True Type Font for Windows including the keys of the
> keyboard as it is used in documentations - freeware if possible.

Not free, but a steal for the 9,998 fonts you get in addition to two
keyboard fonts...:

http://www.megafont.de - look for Keyboard and Keyboard Two

Best,

Martin Kotulla