Pied de page sur les pages de chapitre

Bonjour,

Je suis d=E9butant en latex, et j'aimerai faire apparaitre mon pied de
page sur l'ensemble des pages de mon document (classe report).
J'utilise le package fancyhdr et je d=E9finis mon pied de page avec
/cfoot{mon_pied _de_page}.
Mais le pied de page n'apparait pas sur les nouvelles pages de chapitre
!

Comment dois-je faire ?=20

Merci bcp,
Bonne journ=E9e

0
8/20/2006 8:42:52 AM
comp.text.tex 39029 articles. 3 followers. Post Follow

3 Replies

Similar Articles

[PageSpeed] 56

Thomas.Biquet@gmail.com schrieb:
> Bonjour,
>
> Je suis d�butant en latex, et j'aimerai faire apparaitre mon pied de
> page sur l'ensemble des pages de mon document (classe report).
> J'utilise le package fancyhdr et je d�finis mon pied de page avec
> /cfoot{mon_pied _de_page}.
> Mais le pied de page n'apparait pas sur les nouvelles pages de chapitre
> !
>
> Comment dois-je faire ?

You have to redefine the 'plain' pagestyle. There's an
example in the documentation of fancyhdr.

0
mrosena (445)
8/20/2006 9:17:41 AM
Malte Rosenau <mrosena@gwdg.de> writes:

> You have to redefine the 'plain' pagestyle. There's an example in the
> documentation of fancyhdr.

And in case he prefers communicating in French, there is a Usenet
group fr.comp.text.tex also.

--
David Kastrup, Kriemhildstr. 15, 44793 Bochum
UKTUG FAQ: <URL:http://www.tex.ac.uk/cgi-bin/texfaq2html>

> You have to redefine the 'plain' pagestyle. There's an
> example in the documentation of fancyhdr.

Thanks !!

0
8/20/2006 9:57:58 AM
Reply:

Similar Artilces:

Notes de bas de page, tout en bas de la page
Bonjour, J'ai un petit souci de mise en page : mes notes de page sont "flottantes". Je m'explique : elles se collent =E0 la derni=E8re ligne de texte et pas au bas de la page comme je le souhaiterais. Bien s=FBr =E7a ne fait =E7a que dans une certaine mesure, mais je trouve que c'est tr=E8s inesth=E9tique, lorsqu'un titre de section au tout d=E9but de la page suivante fait qu'il y a deux lignes blanches, de voir mes notes remonter. La recherche sur le net ne donne pas grand chose - mais en m=EAme "en bas" est trop redondant avec "notes de bas de page" pour sortir les r=E9sultats pertinents s'ils existent. Mon ent=EAte (un peu lourde et peut-=EAtre pas tr=E8s bien optimis=E9e) est= la suivante : \documentclass[12pt,french,twoside,openright]{book} \usepackage[frenchb]{babel} \usepackage{geometry} \geometry{verbose,a4paper,tmargin=3D2.5cm,bmargin=3D2.5cm,lmargin=3D2.5cm,r= margin=3D2.5cm} \usepackage{textcomp} \usepackage{graphicx} \usepackage{setspace} \usepackage{amsmath} \usepackage{amssymb} \setlength{\parindent}{1cm} \makeatletter \hyphenpenalty 7000 \usepackage[T1]{fontenc} \usepackage{lmodern} \widowpenalty=3D10000 \clubpenalty=3D10000 \raggedbottom \rmfamily \DeclareFontShape{T1}{lmr}{b}{sc}{<->ssub*cmr/bx/sc}{} \DeclareFontShape{T1}{lmr}{bx}{sc}{<->ssub*cmr/bx/sc}{} \addtolength{\footskip}{12pt} \newcommand{\numero}{\no} \usepackage{titlesec} \usepackage{color} \usepackage{fancyhdr} \pagestyle{fa...

de-selecting text on a page
I'm trying to clear the currently selected text on a page. This line works from IE: document.selection.empty(); and this one from Firefox: window.getSelection().removeAllRanges(); However it seems like neither works with Safari 1.2. In Safari, window.getSelection() is defined but window.getSelection().removeAllRanges() is undefined. Any ideas how to do the de-selection on Safari? Thanks. "mitch" <mgart@kronos.com> wrote in news:1134403410.377839.140070 @f14g2000cwb.googlegroups.com: > I'm trying to clear the currently selected > text on a page. This...

API QusLspl total pages missing / total de pages manquant
Hello, I am working with the API Quslspl and the format SPLF0300. The result is good EXCEPT for the spools created by a printer file with HOLD(*YES). The total pages field shows z�ro. If the spool has the status READY, I can see the total pages. If I release some "HLD" spool, then I can see the total pages. Afterwards, if I hold this spool, I can always see the total pages. Why does the total pages show z�ro? Thank you for your help. Rose-Noelle ------------------------------ Bonjour, Je travaille avec l'API Quslspl et le format SPLF0300. Le r�sultat est bon sauf pour les ...

inserer image en pied de page
Bonjour, Est-il possible d'inserer une image ou une icone en pied de page dans un rapport???? Le vi "Append image to Report.vi" permet effectivement d'inserer une image mais dans le corps du rapport et non pas en pied de page... Comment faut-il faire pour inserer une icone en pie de de page ????? Merci de m'aidez svp &nbsp; Cordialement. ...

Page de titre et option "twoside" de la la classe article.
Bonjour, J'aimerais savoir s'il est possible d'annuler le d�calage du corps de texte situ� sur la page de titre, provoqu� par l'option "twoside"? Eventuellement, un recentrage si cela est possible... Ph.B. wrote: > J'aimerais savoir s'il est possible d'annuler le d�calage du corps de > texte situ� sur la page de titre, provoqu� par l'option "twoside"? > Eventuellement, un recentrage si cela est possible... Pour des questions en fran�ais, fr.comp.text.tex est une bonne option. ;-) Cordialement, Jose Carlos Santos alain.sope@lapo...

Meubles de salle de bain: plus de variantes, plus de couleur, plus de tonus!
Finis, les tons pastels et les harmonies tout en nuances: la mode est =E0 l= a couleur et au contraste dans la salle de bain! C=E9ramique d=92un blanc = =E9tincelant et meubles aux coloris lumineux pour une ambiance tonique et p= leine de fra=EEcheur. continuer =E0 lire plus... http://blog.doctissimo.fr/plus-de-couleur/meubles-variantes-couleur-2116449= 0.html ...

Page Count for title page and abstract page
I'm typing a thesis, for which I use documentclass{report} Following the required format, I must page count the title page and abstract also (just not print the page number). Would somebody show me how to do it? I did as following: \setcounter{page}{20} \addcontentsline{toc}{chapter}{Abstract} \begin{abstract} This is the abstract \end{abstract} \tableofcontents But the page of the abstract in the TOC is i instead of xx. I don't know why. Thanks a lot. DT You can use the command \thispagestyle{empty} immediately after the \maketitle command and the abstract. Mauricio Orozco Alzate Web Site: http://orozco.co.nr/ You can use the command \thispagestyle{empty} immediately after the \maketitle command and the abstract. Mauricio Orozco Alzate Web Site: http://orozco.co.nr/ ...

sections on the same page + page nummber on title page
hi! I don't really understand what happened but sections now are on the same page... and I get page number on title.. how to get rid of that? and why it's happened? Thanx in advance :) \documentclass[a4paper]{article} \usepackage[english]{babel} \usepackage[latin1]{inputenc} \usepackage{hyperref} \usepackage{verbatim} \usepackage{graphicx} \usepackage{amsmath} \usepackage{fancyhdr} \usepackage{array} \usepackage{newalg} \title{Algorithms } \author{Author} \parindent 0in \parskip 11pt \headheight 24pt \textheight 609pt \newcommand{\note}{\textit{\textbf{NOTE: }}} \begin{document} \pagestyle{empty} \fancyhf{} \lhead{\fancyplain{}{Place \\ \today}} \rhead{\fancyplain{}{Who \\ What}} \cfoot{\fancyplain{}{\thepage}} \maketitle \newpage \include{dummy} %empty page clears style! \newpage % start a new page \tableofcontents % create table of contents automatically \newpage % start a new page \pagestyle{fancyplain} %make style \setcounter{page}{1} \section{Question 1} \end{document} dummy.tex \newpage \pagestyle{empty} \vfil\null \begin{center} \bigskip \bigskip \bigskip \vspace{1.0in} \large \bigskip \bigskip \end{center} \normalsize \vfil\null ...

Pages
I have a titel-textfield over a pic (headline) , text is black, background for text transparent. A second textfield should overlapp the first textline..... When i arrange the second field with the same settings like the first, the first text disappear... How can i do, that the second text overpapps the first, all over the pic. Any help appreciated! Thanks for replies! I am german and hope that the engish speaking people understand my problem! Soory! Gerd In article <611db9e2-b085-4fe5-907a-ca714b0c32dd@m74g2000hsh.googlegroups.com>, hurlebaus <gerd.schenk@freenet.de> wrote:...

Page footer with page total and previous page total
I know the basics about access reports and putting page totals in the page footers. What I can't figure out is along with the current page total to display the previous page total: At the bottom of every page: Page 1 page footer: Total brought forward= $0.00 Current Page total = $100.00 Grand Total= $100.00 Page 2 page footer: Total brought forward= $100.00 Current Page total = $75.00 Grand Total = $175.00 Page 3 page footer Total Brought forward= $175.00 Page Total= $20.00 Grand Total= $195.00 How can I get the the prev...

Is paging on Paging Space ?
Hi All Is paging on Paging Space ? moonhkt On Apr 22, 4:33 pm, moonhkt <moon...@gmail.com> wrote: > Hi All > > Is paging on Paging Space ? > > moonhkt That depends on what you mean by "paging". Since code on JFS or JFS2 in AIX is readonly, it is not necessary to pageout code, only to pagein. And since I only need to pagein, code is only paged from the filesystem. Code on NFS behaves differently. On Apr 22, 11:52 pm, sjm <sjm_n...@yahoo.co.uk> wrote: > On Apr 22, 4:33 pm, moonhkt <moon...@gmail.com> wrote: > > > Hi All > > > I...

paging page trouble
Hi I got a little trouble while trying to create index of pages I want to to something like : <0-> <-1-> <-2-> <-3-> once user click <-3-> new page counter start with <4-> <-5-> <-6-> <-7-> .. I do like that : local our $nb_page = arrondi ($total / 4, 1); local our $min_index = $query->param("min_index") || '0'; local our $max_index = $query->param("max_index") || '4'; local our $page_nbr = $query->param("pagenbr") ; local our $page_start = $query-&...

Picture on the left page, text on the right page in scrbook... how to?
Hi! In my scrbook I would like to have the pictures always on the left page, the text from the corresponding section always on the right page. If the tex from the preceeding section is too long (and needs space on the left page), there shall be one page empty. Now my problems are: 1. Section and picture are on the left page: http://www.flickr.com/photos/michaeeel/3601852/ 2. Picture on the right page: http://www.flickr.com/photos/michaeeel/3601848/ 3. Picture and Caption are on the left page: http://www.flickr.com/photos/michaeeel/3601846/ My question: How can I "program" LaTeX...

XmScrolledText : page up and page down ?
I have a read-only ( XmEditable set to false) Scrolled Text widget. This is part of a form containing a scrolled list and some labels. I can select text from the ScrolledText, and the scroll bars work fine. However, the page/up and page-down keyboartd kest , as well as arrow up and down do not work. Is this normal behaviour in a read-only text widget ? or must I somehow tell the system that the focus is on the scrolled text so that keyboard events will go to it and it can then translate a page-up/down into appropriate scrolling commands ? Also, in a semi-related question: ...

Show frame for text area and page for multiple pages
Hello, I've been trying to draw a frame on the text border of all the pages. The frame size and position must change according to current style used. I've tried geometry.sty using [pass,showframe]{geometry} but the frame is put on the first page only. I've located the code that draw the frame but can't work out how to modify it so that it'll put the frame on every page. I've also tried [cropmark] but the position of the mark doesn't seem to be accurate. Anyone know how to modify the geometry.sty or have a better idea to put frame on multiple pages? Your help would ...

Page up/page down for iPod
With 60Gb of storage on my iPod, I end up with a lot of titles/artists/albums to scroll through. It's frustrating to have to spin the wheel about a zillion times to get from "A' to "Z". A simple "page down"/"page up" feature would be a great help. Is there any way to do this on an iPod, or am I relegated to mindlessly spinning the wheel over and over again? Thanks. In article <1156442902.304146.295970@74g2000cwt.googlegroups.com>, "JB" <irish1982e@yahoo.com> wrote: > With 60Gb of storage on my iPod, I en...

including pages in pages
Just a quick question... When including a page inside another (include('page.php')), is it bad for the second document to also have <head> and <body> tags etc? Im using iframes currently, and it works, but getting the page to match the content is kind of a javascript hack that only works after the page is loaded, not counting the images. So the new page loads, doesnt fit the old page size, and its changed. Not exactly fluid. Thx *** Theo wrote/escribi� (Tue, 28 Sep 2004 06:26:08 -0000): > When including a page inside another (include('page.php')), is it b...

Splitting 2 pages/page landscape postscript file into two single page portrait pages
Hi, I am a newbie. I have a book.ps file which has all the pages, having two facing pages per portrait page like this: +---------------+--------------+ | | | | | | +---------------+--------------+ I want to split the two pages. I dont want to scan the pages and then make bulky images out of compact pdf file. The file was generated from a dvi and latex that are no longer available. The author has died. The ps was made to save the number of printed pages in an era before pdf. So there are two problems: (1) split the ps into single pages (2) split each page in the center to to two successive pages. (3) then combine all the ps (4) I would like the ps to be converted to pdf so that it is searcheable, if possible. Steps 1-2 are the most important. Vasantha vasan999@hotmail.com wrote: > Hi, I am a newbie. > > I have a book.ps file which has all the pages, having two facing pages > per portrait page like this: > > +---------------+--------------+ > | | | > | | | > +---------------+--------------+ > > I want to split the two pages. I dont want to scan the pages and then > make bulky images out of compact pdf file. The file was generated from > a dvi and latex that are no longer available. The > author has died. The ps was made to save the number of printed > pages in an era before pdf. > > So there are tw...

Paging out, never page in
Hi, I have some paging that I'd like to be able to explain on an AIX 5300-09-03-0918 server with 12288MB of memory (it runs WebSphere Message Broker). From the below collected info, I can see: 1. Computational memory usage is reasonable (6363MB), file cache is 5722MB (numclient = 47.7%) 2. Paging out to paging space (paging space outs) occurred at a rate of 21.88 pages/sec over a interval of about 5hrs. 3. But no paging-ins from paging space occurred at all and paging space usage is only 20MB! On this server we have: lru_file_repage = 0 maxperm% = 90 minperm% = 5 maxclient% = 80 with s...

Text overuns off the bottom of page, how can I get dynamic pages?
I am using a PDF Template and activePDF to generate dynamic PDF files. Everything is working, I pass a block of text into the template and it gets stamped into the PDF. My problem occurs when the block of raw text is too large to be displayed in the area specified in the template. The bottom of the text is getting cut out, even in the middle of a line of text sometimes. What I really want to do is have it automatically create as many pages as necessary to properly display the entire text. Im puzzled as to how to approach this problem, I am hoping there is a PDF Templating solution to this. ...

How to access the reference page (the Page that sent the user to the current page)?
Can someone tell me how to access which page url sent the user to the current page? I don't know the technical term, and would appreciate any input on this. I guess it would be something similar (but not limited to) displaying the page that would be returned to if with javascript's history.back(). Thanks in advance for any suggestions or comments. -- L. James ----------------------- L. D. James ljames@apollo3.com www.apollo3.com/~ljames -- PLEASE NOTE: comp.infos...

Refreshing page 1 after page 2 has been called from page 1
Hello, I have page one that open page 2 but when page 2 gets loaded, I need to refresh page 1. I tried few things but nothing worked can someone tell me what I can do? Page 2 is a new page and not a pop up. Thanks for any help. patrice.fiset@gmail.com said the following on 6/20/2007 3:48 PM: > Hello, I have page one that open page 2 but when page 2 gets loaded, I > need to refresh page 1. I tried few things but nothing worked can > someone tell me what I can do? Page 2 is a new page and not a pop up. If it is a new page then why do you need to refresh it automatically? What is th...

http://maik90.gratis-webspace.de/ http://maik30.gratis-webspace.de/ http://maik55.lima-city.de/ http://maik44.lima-city.de/ http://maik35.gratis-webspace.de/ http://maik42.gratis-webspace.de/
[...]

Web resources about - Pied de page sur les pages de chapitre - comp.text.tex

Erwin's Puzzle HD : Chapitre 1 for iPad on the iTunes App Store
Read reviews, get customer ratings, see screenshots, and learn more about Erwin's Puzzle HD : Chapitre 1 on the App Store. Download Erwin's Puzzle ...

Cannes 2013: Blue Is the Warmest Colour (La Vie D'Adèle Chapitre 1 et 2) – first look review
Peter Bradshaw: Epic and erotic yet intimate – Abdellatif Kechiche's uncompromising story of an affair makes other films look tame

History of Toulouse - Wikipedia, the free encyclopedia
The city of Toulouse , in Midi-Pyrénées , southern France can be traced back to ancient times . It was the capital of the County of Toulouse ...

> Chapitre 2 — Honorer les engagements 2020 du Canada en matière de changements climatiques
Depuis 1992, le gouvernement s’est engagé, au pays et sur la scène internationale, à lutter contre les changements climatiques, et notamment ...

Price Drop: Feed The Fox
... les pièges et dirigez les oeufs vers Edgard.• Récupérez jusqu'à 3 plumes dans chaque niveau pour améliorer votre score et débloquer les chapitres ...

Google makes great films available in France
... and beyond. From blockbusters like Les Aventures de Tintin: Le Secret de la Licorne and Les Schtroumpfs, to new releases such as Twilight Chapitre ...

Philosophie et Histoire
Quel but a cette quête mystérieuse de l’homme, qui cherche à retrouver ce qui n’existe plus, sans ignorer que le travail sera tout autant aléatoire ...

Hamadi Jebali : 'L''essentiel est de respecter les libertés"
Hamadi Jebali, secrétaire général d'Ennahda, le parti islamiste tunisien, estime, dans un chat sur LeMonde.fr, qu'en cas de victoire de son parti, ...

En finir avec la criminalité économique et financière
En finir avec la criminalité économique et financière Ouvrage réalisé avec ATTAC Editions des Mille et une nuits, Mondialisation néolibérale, ...

Resources last updated: 3/11/2016 11:26:21 AM